اگر صاحب کسب و کار کوچکی باشید، احتمالا درباره بزرگ کردن شرکت‌تان سوال‌های زیادی در سر داشته باشید. البته فرقی نمی‌کند که کسب و کارتان کوچک باشد یا بزرگ، مهم موفقیت آن است. این روزها استفاده از تکنولوژی مناسب، یکی از عوامل موفقیت کسب و کارها است. تکنولوژی‌هایی مثل میلرلایت و میل‌چیپ، کارِ ایمیل‌مارکتینگ شما را تا حد بسیار زیادی آسان و کاربردی کرده‌اند. در این مقاله قصد دارم درباره زمانِ استفاده از تکنولوژی crm صحبت کنم. احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده باشد که دقیقا چه موقع باید نرم‌افزار crm خرید؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

به نظرِ من مهم‌ترین هدف نرم‌افزار crm، بهتر کردن اوضاع برای تیم فروش، بازاریابی و پشتیبانی شماست. بر همین اساس بهترین زمان برای خرید نرم‌افزار crm مواردی هستند که در زیر می‌بینید:

وقتی به اندازه کافی مشتری داشته باشید
مشتری قلبِ کسب و کار شماست. نرم‌افزار crm برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. مهم نیست که چه تعداد مشتری داشته باشید، مهم این است که بهترین خدمات را به آنها ارائه کنید. اگر تعداد مشتری‌های شما به اندازه‌ایی رسیده است که دفترچه و اکسل پاسخگوی نیازهای‌شان نیست، پس موقع آن شده است که نرم‌افزار crm بخرید.

وقتی مشتری‌هایتان را از دست می‌دهید
اهمیتی ندارد که کسب و کارتان بزرگ باشد یا کوچک؛ وقتی مشتری‌هایتان را از دست می‌دهید، زنگ خطر برای‌تان به صدا درآمده است. هر موقع متوجه شدید که در حال ریزشِ مشتری هستید، حتما بخشی از سرمایه‌تان را برای نرم‌افزار crm اختصاص دهید.

وقتی مشتری‌ها از نحوه ارتباط‌شان با شما ناراضی‌اند
شما به عنوان مدیر شرکت یا مدیر مارکتینگ، هر ماه عملکرد دپارتمان فروش و پشتیبانی را کنترل می‌کنید. اگر متوجه شدید که تعداد مشتری‌های ناراضی رو به افزایش است بهتر است به جای اخراج کارمندتان، نرم‌افزار crm را وارد مجموعه‌تان کنید. فراموش نکنید که کارمندهای فروش و پشتیبانی در شرکت‌های مشتری‌محور، شغلِ نسبتا سختی دارند. علاوه بر اینکه به کارهای اداری رسیدگی ‌می‌کنند باید در مقابل مشتری‌ها بسیار خوش‌برخورد و صبور هم باشند. اما معمولا در هر کسب و کاری، مشتری‌هایی پیدا می‌شوند که اعصاب کارمندها را به هم بریزند.

وقتی نمی‌دانید در آینده چه اتفاق‌هایی می‌افتد
گاهی اوقات برای خیلی از ما پیش میآید که ترجیح بدهیم به جای برنامه‌ریزی و حساب و کتاب کردن، گوی جادوگری داشتیم و آینده را می‌دیدیم. در دنیای کسب و کار، نرم‌افزار crm می‌تواند کارِ گوی جادوگران را برای شما انجام دهد. زمانی‌که رقیب‌هایتان یکی پس از دیگری وارد بازار می‌شوند، زمانی‌که می‌خواهید محصول جدیدی روانه بازار کنید و زمانی‌‌که آشفتگی بازار را حس می‌کنید، وقت آن رسیده که نرم‌افزار crm را تهیه کنید.

وقتی کسب و کارتان رو به رشد است
در اوائلِ کارتان، شاید فقط با یک کامپیوتر بتوانید پاسخگوی مشتری‌هایتان باشید. اما هرچه کسب و کارتان بزرگتر می‌شود، مسولیت‌های بیشتری هم به به سراغ‌تان می‌آید. بنابراین زمانی که شرکت را رو به رشد دیدید، حتما نرم‌افزار crm را هم در لیست خریدتان بگذارید.

آخرین باری که یکی از 5 مورد بالا را در کسب و کارتان دیده‌اید، کِی بوده است؟ حادثه یکبار رخ می‌دهد، برای آن آماده باشید.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : نرم‌افزار ,کارتان ,مشتری ,مشتری‌هایتان ,بازار ,پشتیبانی ,متوجه شدید ,وقتی مشتری‌هایتان ,تعداد مشتری‌های ,مشتری داشته ,داشته باشید
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بهترين مرکز ليزر Connor سررسيد (من نوشت هاي من) پیکاسو هنر نوجوان سالم و شاد remapdoctor از آن سوی درد... بهترین سایت محوطه سازی | آبنما | دیوار سبز | بام سبز مایندوِی